Jak napisać do szefa że jestem chory?

Każda firma ma inne zasady dotyczące zwolnień lekarskich, dlatego ważne jest, by wiedzieć, z kim się skontaktować. Sprawdź swój podręcznik pracownika lub zapytaj kolegę o radę.

Dobrze byłoby, gdyby twój szef miał dostęp do e-maila lub numeru telefonu w sprawie zwolnienia lekarskiego, żeby mógł się z tobą skontaktować, kiedy nie czujesz się dobrze. W ten sposób pracodawca nie będzie zaskoczony twoją nieobecnością w pracy i nie pomyśli, że się obijasz.

Bądź konkretny.

Jeśli masz dzień chorobowy lub planujesz go wziąć, ważne jest, aby wysłać odpowiedni e-mail do szefa. Dzięki temu szef będzie wiedział, że jesteś chory i jak długo to potrwa.

Niektórzy pracownicy, oprócz poinformowania szefa o chorobie, mogą potrzebować zaświadczenia od lekarza. Nie zawsze jest to jednak konieczne.

Dobrym pomysłem jest również poinformowanie pracodawcy o czekających go projektach lub zadaniach, które muszą zostać wykonane podczas twojej nieobecności. Dzięki temu będzie mógł zaplanować twoją nieobecność i przygotować się na twój powrót tak szybko, jak to możliwe.

Dobrym pomysłem jest również poinformowanie szefa, czy jesteś dostępny do komunikacji telefonicznej lub mailowej podczas twojej nieobecności. Pomoże to szefowi w zarządzaniu obciążeniem pracą podczas twojej nieobecności, a także pokaże mu, że jesteś gotów zająć się swoimi obowiązkami w czasie wolnym.

Bądź szczery.

Pisząc do szefa, że jesteś chory, ważne jest, abyś był szczery. Może cię kusić, żeby udawać chorobę, ale to tylko zwiększy szanse, że pracodawca cię przyłapie.

Bądź konkretny w swoim mailu i wspomnij, jakie masz dolegliwości i co cię powstrzymuje przed przyjściem do biura lub zalogowaniem się na komputerze. Nie musisz wymieniać wszystkich szczegółów, ale jasny powód pomoże Twojemu szefowi zrozumieć, co się dzieje.

Ponadto sprecyzuj, jak długo będziesz nieobecny. Wiele chorób, takich jak grypa czy przeziębienie, trwa kilka dni i wymaga opuszczenia tylko kilku dni roboczych.

Bądź zwięzły.

Czy piszesz do szefa, że jesteś chory, czy wysyłasz mu SMS-a, ważne jest, abyś był zwięzły. Nie obciążaj go zbyt dużą ilością informacji o swoich objawach i nie owijaj w bawełnę, co naprawdę czujesz – może to doprowadzić do długiej dyskusji, która nie będzie pomocna dla was obu.

Ważne jest również, aby jasno określić swoją dostępność. Każde miejsce pracy ma inną kulturę, więc to od Ciebie zależy, czy jasno określisz, jak często oczekujesz, że będziesz „na czasie” podczas swojej nieobecności chorobowej.

Dobrze jest też poinformować szefa, czy chcesz oddelegować jakąś pracę, którą musisz wykonać podczas swojej nieobecności. Może to być świetny sposób na odciążenie pracownika i ułatwienie powrotu do pracy zarówno tobie, jak i innym. Pokazuje też, że rozumiesz potrzeby i wartości swojego pracodawcy. Możesz nawet dać znać, że chcesz zostać w domu, żeby nie rozprzestrzeniać choroby na innych członków zespołu.

Bądź pełen szacunku.

Pisząc do szefa, że jesteś chory, ważne jest, żeby być pełnym szacunku. Bądź szczery, jeśli chodzi o powód, dla którego bierzesz wolne w pracy, i wyjaśnij, jak na dłuższą metę przyniesie to korzyść tobie i firmie.

Możesz również dodać, jak będziesz dostępny podczas swojego wolnego. Pomoże to pracodawcy zrozumieć, jak możesz być produktywny podczas zwolnienia lekarskiego i ułatwi mu przejęcie twoich obowiązków po powrocie.

Co więcej, ważne jest, aby wysłać wniosek o zwolnienie lekarskie jak najwcześniej. Jest to szczególnie ważne, jeśli pracujesz w systemie zmianowym, który wymaga pokrycia obowiązków w czasie, gdy jesteś na zwolnieniu.

Postaraj się zaplanować zwolnienie lekarskie na przypadkowy dzień roboczy, a nie na poniedziałek lub piątek. To pokaże, że nie próbujesz przedłużyć sobie weekendu lub skorzystać z urlopu.

Oceń artykuł: Jak napisać do szefa że jestem chory?

Ilość ocen: 3 Średnia ocen: 1.3 na 5