Z jakim silnikiem kupić porsche cayenne?

Jeśli szukasz rodzinnego Porsche, które poradzi sobie ze wszystkim, Cayenne jest dobrym wyborem. Jest również bardzo popularne, sprzedaje się prawie dwa razy więcej egzemplarzy niż Panamera, więc na pewno znajdziesz coś w przyzwoitym stanie w swoim budżecie.

Podstawowe Cayenne jest zaskakująco szybkie jak na tak dużego SUV-a, a osiągi nie kończą się, kiedy osiągniesz najwyższy poziom. Niektóre z jego przyspieszeń są wręcz szalone, więc jeśli jesteś fanatykiem samochodów wyczynowych, możesz postąpić o wiele gorzej, niż kupując ten model.

3,6-litrowy silnik V6

3,6-litrowy silnik V6 jest podstawowym silnikiem w większości modeli Porsche Cayenne i ma imponującą moc i moment obrotowy. Jest jednak trochę szorstki, szczególnie w zakresie obrotów, i nie jest tak wyrafinowany jak inne silniki Porsche.

Nie jest też tak oszczędny w zużyciu paliwa jak inne luksusowe SUV-y. Oznacza to, że będziesz musiał zapłacić więcej za paliwo, a dodatkowe koszty prawdopodobnie nadszarpną Twój budżet.

Jeśli jednak szukasz Porsche, które ma właściwości jezdne, które pozwolą Ci wyprzedzić rywali, a także komfort i wygodę luksusowego SUV-a, 3,6-litrowe V6 jest doskonałym wyborem.

Silnik w 3,6-litrowym Cayenne to konstrukcja pochodząca od Volkswagena, która cieszy się opinią niezawodnej, choć od czasu do czasu zdarzają się jej problemy. Jednym z częstych problemów jest cewka zapłonowa, która może powodować przerwanie zapłonu w poszczególnych cylindrach i nierówną pracę na biegu jałowym, utratę mocy i zapalenie się kontrolki „check engine”.

Silnik 4,8-litrowy V8

Porsche nazywa swój 4,8-litrowy silnik V8 „potworem”. To bestia, która ma moc i moment obrotowy, dzięki którym jest naprawdę ekscytującym samochodem. To świetne połączenie mocy i oszczędności paliwa.

4,8-litrowe V8 potrafi ryknąć z martwego punktu, wydając satysfakcjonujący, wysoki dźwięk. Ma również imponująco mocny wydech, zwłaszcza w trybie Sport.

Nasz testowy Cayenne GTS był wyposażony w standardowy sportowy układ wydechowy, który został zaprojektowany tak, aby wydobyć z kabiny pełne dudnienie 4,8-litrowego V8. Posiada on również układ Sound Symposer (w języku Porsche), który sprawia, że ryk silnika jest jeszcze bardziej donośny.

Ten 4,8-litrowy silnik osiąga moc 405 KM i moment obrotowy 369 lb-ft. To niewiele mniej niż 430 KM i 385 lb-ft momentu obrotowego, które osiąga 4,0-litrowy silnik twin-turbo. To wystarczy, aby rozpędzić samochód do 0-60 w 5,2 sekundy. EPA ocenia go również na 17/24/20 mpg w mieście i na autostradzie.

Cztero litrowe podwójnie turbodoładowane V8

Cztero litrowe podwójnie turbodoładowane V8 zasila najwyższy model Cayenne Turbo. Wytwarza 631 koni mechanicznych, czyli o ponad 90 więcej niż standardowy Cayenne Turbo, co czyni go najpotężniejszym silnikiem V8, jaki kiedykolwiek zbudowało Porsche.

Doładowanie typu twin-scroll pomaga silnikowi przenieść tę moc na drogę, co czyni z tego SUV-a ryczące dynamo i daje mu większy moment obrotowy niż wielu innym samochodom sportowym w tej klasie. Przyspieszenie od zera do 60 mil na godzinę zajmuje 3,7 sekundy z pakietem Sport Chrono.

Jeśli chcesz uzyskać jeszcze lepsze osiągi, możesz kupić wersję e-Hybrid modelu Cayenne Turbo. Łączy ona 4,0-litrowe turbodoładowane V8 o mocy 541 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW.

4,0-litrowe turbodoładowane V8

Porsche buduje samochody, które pięknie się prowadzą. Jeśli szukasz dużego SUV-a, który daje więcej radości z jazdy niż przeciętne BMW czy Mercedes, Cayenne może być dla Ciebie.

Cayenne jest dostępny w wersji podstawowej, S, GTS i Turbo. Możesz nawet kupić wersję coupe tego SUV-a, która daje dużo radości z jazdy, ale nie oferuje tyle przestrzeni bagażowej, co model standardowy.

Po zapoznaniu się z silnikiem czas zastanowić się, jakie cechy chcesz mieć. Cayenne oferuje przyzwoity zakres opcji bezpieczeństwa i łączności, ale jedyną prawdziwą wadą jest oszczędność paliwa.

Na szczęście, 4,0-litrowy silnik twin-turbo V8 napędzający ten model 2021 Cayenne Turbo GT jest doskonałym wyborem dla tych, którzy szukają dużego SUV-a o nieco większych możliwościach. Ten układ napędowy generuje moc 631 KM i choć nie jest tak mocny jak 5,0-litrowy silnik V8 o mocy 550 KM w modelu 911 Turbo, to nadal jest jednym z najszybszych samochodów w okolicy.

Oceń artykuł: Z jakim silnikiem kupić porsche cayenne?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5