Renault clio 4 jaki silnik wybrać?

Renault clio 4 to bardzo stylowy hatchback, który stał się wizytówką odrodzenia firmy w RPA. Oferuje zaawansowane technologicznie wnętrze, duży bagażnik i zaawansowane systemy wspomagania jazdy.

Wyposażenie silnikowe Renault clio 4 obejmuje oszczędną trzycylindrową jednostkę benzynową TCe o pojemności 0,9 litra, mocnego 1,5-litrowego diesla i 1,6-litrowego turbodoładowanego benzyniaka. Możesz również wybrać napęd hybrydowy, jeśli chcesz być bardziej ekologiczny.

1. 1,2 litra benzyny TCe

Silnik benzynowy TCe o pojemności 1,2 litra dostępny w Renault clio 4 to prawdziwa gratka, oferująca doskonałe osiągi, imponujące przyspieszenie i dużą elastyczność na biegu. Jest to duży krok naprzód w porównaniu z jednostką 0,9 litra z naszego porównania i chociaż jest nieco mniej oszczędny, jest o wiele bardziej użyteczny.

W czwartej generacji Clio, w porównaniu z poprzednikiem, zrzucono aż 100 kg masy, dzięki czemu jest ono o wiele bardziej żwawe i zwinne na drodze. Jest również bardziej ekonomiczny dzięki technologii Stop/Start, która zmniejsza emisję spalin.

W rezultacie jest to silnik, który warto wybrać. Jest niezwykle płynny i dobrze dopasowany do charakteru Clio. Oferuje duży moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych silnika, dzięki czemu można poczuć się bardziej zrelaksowanym podczas jazdy po mieście lub podczas ruszania na skrzyżowaniu. Ponadto, jest teraz wyposażony w układ kontroli oleju (OCS), który oblicza częstotliwość przeglądów w zależności od sposobu użytkowania samochodu.

2. 1,5-litrowy diesel dCi

W Renault clio 4 dostępna jest gama silników, które dostosują się do Twoich potrzeb. Możesz wybierać spośród benzyny TCe o pojemności 1,2 litra lub oleju napędowego dCi o pojemności 1,5 litra.

Zmniejszając zużycie paliwa do 4,4 litra na 100 km, Clio jest najbardziej ekonomicznym wyborem w swojej klasie, a dzięki technologii Stop/Start emisja spalin została ograniczona do 90 g/km. Jednak silnik wysokoprężny nie reaguje tak szybko jak model benzynowy, więc jest nieco bardziej powściągliwy na autostradach i wolniej się rozpędza.

Clio to samochód o wyjątkowo dobrych właściwościach jezdnych, który potrafi pokonywać ubytki w jezdni i kręte drogi z poczuciem pewności siebie, co jest rzadkością w przypadku supermini. Jest również wygodne, bezpieczne i przyjazne dla użytkownika.

3. 1,6-litrowy turbodiesel dCi

Renault wprowadziło nowy silnik 1,6-litrowy z podwójnym turbodoładowaniem, który ma poprawić wydajność paliwową i zmniejszyć emisję o 25 procent. Będzie on zasilał modele z segmentu D i E, w tym Scenic i Grand Scenic MPV oraz Megane SUV.

Nowy 1,6-litrowy turbodiesel dCi jest pierwszym silnikiem dCi, w którym zastosowano technologię podwójnego turbodoładowania, co pomoże zwiększyć moc i moment obrotowy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik wytwarza maksymalnie 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr/min, z czego około 80% jest dostępne od 1500 obr/min.

Turboodiesel dCi o pojemności 1,6 litra może pochwalić się lepszym przyspieszeniem niż jego benzynowy brat dCi o pojemności 1,5 litra, osiągając prędkość 100 km/h w 9,9 sekundy i prędkość maksymalną 118 km/h. Jest również bardziej oszczędny w zużyciu paliwa niż silnik dCi o pojemności 1,5 litra. Jest również bardziej oszczędny niż benzynowy TCe o pojemności 1,2 litra i jako jeden z niewielu silników wysokoprężnych oferuje napęd Pure Drive z emisją CO2 wynoszącą zaledwie 129 g/km.

4. 1,6-litrowy silnik dCi z turbodoładowaniem

Z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin Renault wprowadziło na rynek silnik dCi o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem. Jednostka TCe (Turbo Control efficiency), opracowana pod wpływem technologii projektowania silników stosowanych w Formule 1, zapowiada się na jedną z najbardziej wydajnych w swojej klasie.

Mimo to 1. 6-litrowy silnik dCi nadal jest w stanie wytworzyć 118kW i 380Nm momentu obrotowego, dzięki czemu stanowi doskonały wybór dla tych, którzy chcą cieszyć się sportowym charakterem i emocjami związanymi z jazdą samochodem wyczynowym, nie rezygnując przy tym z oszczędności paliwa.

Wyposażony w turbosprężarkę o stałej geometrii, nowy silnik benzynowy dCi zapewnia żywe przyspieszenie już od niskich obrotów i płynne dostarczanie mocy aż do jej maksymalnego potencjału. Wyposażony jest również w technologię Stop&Start, która umożliwia automatyczne wyłączenie silnika, gdy nie jest on używany i oszczędza energię.

Oceń artykuł: Renault clio 4 jaki silnik wybrać?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5